Petua Adik Bangun Dulu

* petikan dari buku Permata Yang Hilang

Menurut ilmu jimak Melayu, zakar lelaki yang cukup sihat akan mencapai 5 tahap iaitu ‘besar macam lengan’, ‘panjang macam belalai’, ‘keras macam teras kayu’, ‘panas macam berjemur’ dan ‘liat bagai dawai tembaga’. Bila semuanya ini dicapai maka insyaAllah zakar itu akan tahan lama bila berdayung dalam jimak. Ada pula meletakkan tahan lama sebagai tahap ke 5 menggantikan ‘liat bagai dawai tembaga’ atas hujah bahawa zakar yang cukup keras adalah keras hingga ke umbinya dan tidak bisa dilentur seperti dawai.

Untuk mengetahui sama ada zakar anda berada di tahap terbaik, anda bolehlah gunakan Petua Adik Bangun Dulu. Menurut orang tua-tua, zakar yang sihat akan bangun dulu, dan kehebatan ketegangannya akan membangunkan ‘abangnya’ iaitu diri kita dari tidur. Mereka yang telah berpengalaman mengetahui bahawa di waktu pagilah zakar lelaki akan bangkit dengan saiz yang besar lagi amat keras. Ia bangun sendiri tanpa perlu sebarang rangsangan. Kerasnya zakar yang bangkit pada waktu pagi ini menyebabkan anda menghadapi sedikit kesukaran untuk buang air kecil kerana ia mendongak ke atas. Maka buanglah air kecil dalam keadaan mencangkung bukan berdiri.

Ada sebahagian lelaki yang telah berumahtangga gemar melakukan jimak di waktu pagi. Terpulanglah kepada selera dan kesempatan masing-masing. Keadaan Adik Bangun Dulu ini bukan saja dialami oleh lelaki yang usianya masih muda. Bagi lelaki yang menjaga kesihatan tenaga batinnya, kualiti Adik Bangun Dulu ini berterusan hingga ke usia lanjut. Malah tahap ketegangan dan mendongaknya zakar itu boleh semakin meningkat, terutamanya jika menjadikan senaman tenaga batin sebagai amalan.

Kajian moden mendapati bahawa berdirinya zakar dengan ketegangan yang baik pada waktu pagi adalah merupakan tanda bahawa keghairahan seks lelaki tersebut masih baik. Ini terjadi kerana hormon seksual yang bernama testosteron masih dihasilkan oleh tubuh dengan kadar yang mencukupi. Prof. Wimpie Pangkahila menyatakan bahawa ketegangan zakar di waktu pagi tanpa perlu sebarang rangsangan atau peningkatan nafsu berahi itu berpunca dari hormon testosteron yang dihasilkan pada waktu malam dan ia masih berbaki pada waktu pagi. Menurut beliau, jika hormon testosteron itu berkurangan, maka tahap keghairahan juga akan berkurang, kemampuan zakar untuk mengeras pun akan berkurang, dan kesihatan tubuh secara umumnya juga akan berkurangan. Kekurangan hormon ini digelar sebagai hipogonadis. Bila ini berlaku, satu demi satu penyakit bakal datang. Oleh itu, untuk membolehkan anda memiliki tubuh yang sentiasa sihat, bermakna tenaga batin sentiasa berada di tahap optima, perlulah sentiasa menjaga kesihatan dengan cara ...