Senaman Harimau

*petikan dari buku Permata Yang Hilang - mukasurat 103


TENDANGAN SAKTI

Gejala terpancutnya mani sebelum masanya antaranya disebabkan rasa ngilu (sensitif) yang biasa pada zakar. Doktor di Barat mengesani bahawa rasa sensitif yang menyebabkan pancutan mani sebelum masa berada di kawasan kepala zakar dan juga di batang zakar. Menurut Timur sebab pancutan sebelum masa ini adalah kerana badan mengandungi banyak air menyebabkan zakar menjadi sejuk, darah tidak mengalir dengan baik. Sebab yang lain ialah memakan makanan panas dan ia termasuk makanan jenis gatal, seperti udang kecil, yang boleh mengakibatkan zakar terasa ngilu walaupun tegang dengan baik.
Gerakan ini dilakukan ketika zakar masih tegang di waktu pagi. Pada waktu ini, rasa ngilu adalah paling tinggi. Gerakan ini akan mengasah kepala zakar, membiasakannya kepada geselan. Kepala zakar amat sensitif pada geselan. Dengan melatihnya rasa sensitif sewaktu jimak akan dapat
dikurangkan.

Cara Gerakan: Tarik nafas hingga penuh paru-paru. Pegang batang zakar dengan agak kuat supaya darah tertumpu ke kepala zakar dan ini menyebabkan kepala zakar mengembang. Dengan menggunakan perut tapak kaki, gosok atau asah kepala zakar ke arah hujungnya. Semasa melakukan ini tahan nafas kemudian hembuskan. Ulangi 3 kali. Gerakan ini membantu untuk menguatkan otot bahu yang perlu bertenaga dalam jimak.